Yükleniyor
  • Müşteri Destek
  • 0216 410 55 33

Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri Nelerdir ?

Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri Nelerdir ?

 

TKY, ancak tüm ilkeleriyle benimsenip uygulanırsa  başarılı olmaktadır.

 

Müşteri odaklılık

 

Müşterilerin görüşleri dikkate alınmalı, çeşitli yöntemlerle elde dilen bilgiler üretimde kullanılmalıdır.

 

Karşılıklı fayda (kazan/kazan prensibi)

 

Tedarikçi, çalışan ve müşterilerle işbirliği sayesinde rekabet avantajı sağlanabilir.

 

Çalışanların katılımı

 

Çalışanlara yönetime katılma özgürlüğü verilmeli, eğitimler ve motivasyon arttırıcı tekniklerle çalışana organizasyon içindeki önemi anlatılmalıdır. İyileştirmeler ve geliştirmeler tabana yayılmalıdır.

 

Liderlik

 

Üst yönetim, toplam kalite yönetimi anlayışını çalışanlara aşılamalıdır.

 

Proses yaklaşımı ( Süreç Yönetimi )

 

Prosesler tanımlanmalı, birbirine etkileri araştırmalı ve tüm prosesler ölçülerek geliştirilmelidir.

 

Sürekli iyileştirme

 

Sürekli iyileştirme alışkanlık haline getirilmeli, değişiklerin uzun dönemli etkileri göz önüne alınmalıdır.

 

Karar vermede gerçekçi yaklaşım

 

Toplam kalite yönetiminde karar verme araçları kullanılır. Bu araçlar sayesinde çevre analiz edilerek yapılabilirlik sınırları içinde kararlar alınır.

 

Yönetimde sistem yaklaşımı

 

Organizasyona bir bütün olarak bakılmalı, çevreyle etkileşimi göz önüne alınmalıdır.

 

İNTEGRAL KALİTE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ Toplam kalite yönetimi ilkelerini benimsemiş, müşteri memnuniyetini ön planda tutan hizmetler vermektedir.

 


Whatsapp ile ulaşın