Yükleniyor
  • Müşteri Destek
  • 0216 410 55 33

Toplam Kalite Yönetimi Amacı Nedir ?

Toplam Kalite Yönetimi Amacı Nedir ?

 

TKY, uzun vadede müşterinin tatmin olmasını, başarmayı, kendi personeli ve toplum için avantajlar elde etmeyi amaçlayan, kalite üzerine yoğunlaşmış ve tüm personelin katılımına dayanan bir kuruluş yönetim modelidir. Burada amaç, piyasanın ihtiyaçlarında yoğunlaşma, tüm alanlarda kaliteyi sağlama, kalite standartları oluşturma,süreçlerin sürekli geliştirilmesi ve iletişimin sağlanmasıdır.

 

TKY, kaliteyi ucuza üreterek müşteri tatminini, sürekli iyileştirme felsefesi doğrultusunda sağlamayı amaç edinen bir yönetim biçimidir. TKY'nin bu amaca ulaşabilmesi, çok büyük ölçüde işletme çalışanlarının tümünün kalite iyileştirme çalışmalarına gönüllü olarak katılımının sağlanmasına bağlıdır. Bu ise, işletmelerin, çalışan odaklı olması gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır.

 

TKY'nin esas amaçlarını ise; savurganlıkları önleme, verimliliği ve kaliteyi arttırma, şikayetleri ortadan kaldırma,maliyetleri azaltarak eldeki kaynakların optimum kullanımını sağlama, işlem zamanını kısaltma ve gelişmelerin sürekli izlenerek örgütsel faaliyetlerle aktarılması gibi sıralamak mümkündür.

 

Toplam kalite yönetiminin temel amaçları sıralanacak olursa şu şekildedir.

 

Savurganlıkları Önlemek

Verimliliği Artırmak

Kaliteyi Sürekli İyileştirmek ve Geliştirmek

Maliyetleri Düşürmek

Müşteri Memnuniyetini Sağlamak.

 

İNTEGRAL KALİTE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ olarak Kalite belgesi alımı sonrası kaliteyi sürekli iyileştirmek ve geliştirmek için çözüm ortaklarımız ile birlikte çalışmalar yapmaktayız.


Whatsapp ile ulaşın