Buradasınız : Haberler

ISO Standart Oluşum Aşamaları

ISO Standart Oluşum Aşamaları -

ISO Standart Oluşum Aşamaları

 

Teklif aşaması:


Yeni bir uluslararası standart ihtiyacının onaylanmasıdır. (Standart gereksinimi genellikle ilgili sanayi kolu temsilcileri veya üreticileri tarafından bir ISO üyesi kuruluşa başvurularak ortaya konur.) Yeni standart hazırlama teklifi ilgili TC/SC üyeleri tarafından oylanır.

 

Hazırlık aşaması:

 

İlgili TC/SC içinden uzmanlar ve bir başkandan oluşan bir çalışma gurubunun çalışma taslağını hazırlamasıdır.Üzerinde uzlaşılan çalışma taslağı görüşülmek üzere ilgili komiteye gönderilir.

 

Komite aşaması:

 

İlk Komite taslağı oluşturularak ISO Genel Sekreterliği'ne kaydı yapılır. TC/SC üyelerinin yorum ve oyları sonucunda teknik içerik üzerinde uzlaşmasıyla son halini alan metin Taslak Uluslararası Standart (DIS) olarak sunuma hazır olur.

 

Soruşturma aşaması:

 

Taslak Uluslararası Standart(DIS) ISO Genel Sekreterliği tarafından ISO üyesi kuruluşlara 5 ay boyunca yorumlanması ve onaylanması için gönderilir. Bu oylama sonucunda tüm oyların 2/4'ünden fazla olumlu ve TC/SC üyelerinin oylarının da 2/3'u olumlu ise, Son Taslak Uluslar arası Standart (FDIS) olarak sunulması uygun olur.

 

Onay aşaması:

 

Son Taslak Uluslararası Standart (FDIS) ISO Genel Sekreterliği tarafından ISO üyesi kuruluşlara 2 ay içinde kabul/ret biçiminde oylanmak üzere gönderilir. Bu oylama sonucunda tüm oyların 2/4 'ünden fazla olumlu ve TC/SC üyelerinin oylarının da 2/3'u olumlu ise, Son Taslak Uluslararası Standart (FDIS) olarak sunulması uygun olur.

 

Yayın aşaması:

 

Son Taslak Uluslararası Standart (FDIS) onaylandıktan sonra üzerinde yalnızca gerekli görülen yazım düzeltmeleri yapılabilir. Son metin hazırlandıktan sonra uluslararası standartları yayınlayan ISO Genel Sekreterliği'ne gönderilir.

 

ISO bünyesinde standart çalışmaları yürüten 187 Teknik Komite, 552 Alt Komite ve 2100 Çalışma Grubu vardır. 31/Aralık/2000 itibarıyla, ISO'nun yayınladığı 13025 Uluslararası standart ve standart niteliğinde doküman bulunmaktadır. ISO bünyesinde her ülkeyi bir kurum temsil eder. Türkiye'yi ISO'da Türk Standartları Enstitüsü(TSE) temsil etmektedir. TSE, 1955 yılından beri üyesi olduğu ISO'nun 35 Teknik Komitesi ile 89 Alt Komitesi'nin asal üyesidir.

 

 



ETİKETLER: ISO 9001 Belgesi Nedir, ISO 9001 Belgesi Nasıl Alınır, ISO 9001, ISO 9001 Belgelendirme Hazırlık Aşamaları, Kalite İlkeleri, ISO Eğitimleri, Temel Eğitimler, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitimi, ISO 14001, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Temel Eğitimi, OHSAS 18001, OHSAS 18001 İşçi Sağlığı Ve İş Güvenliği Yönetim Sistemi Temel Eğitimi, ISO 22000, ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Ve HACCP Temel Eğitimi, ISO 13485, ISO 16949 Otomotiv Sektörü Yönetim Sistemi Temel Eğitimi, ISO 17025, ISO IEC 17025 Laboratuar Akreditasyonu Temel Eğitimi, ISO 15189, ISO 15189 Tıbbi Laboratuar Akreditasyonu Temel Eğitimi, ISO 27001, ISO 10002, ISO 20000, SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı Temel Eğitimi, İç Teknik Eğitimleri, ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi İç Tetkik Eğitimi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi İç Tetkik Eğitimi, OHSAS 18001 İşçi Sağlığı Ve İş Güvenliği Yönetim Sistemi İç Tetkik Eğitimi, ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Ve HACCP İç Tetkik Eğitimi, ISO 16949 Otomotiv Sektörü Yönetim Sistemi İç Tetkik Eğitimi, SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı İç Tetkik Eğitimi Baş Denetçi Eğitimler, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Baş Denetçi Eğitimi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Baş Denetçi Eğitimi, OHSAS 18001 İşçi Sağlığı Ve İş Güvenliği Yönetim Sistemi Baş Denetçi Eğitimi, ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Ve HACCP Baş Denetçi Eğitimi, SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı Baş Denetçi Eğitimi, Teknik Eğitimler, İstatistiksel Proses Kontrol Eğitimi, Proses Yönetimi Etkileşimleri & İyileştirme Teknikleri Eğitimi, Dokümantasyon, Hedef Ve Süreç Yönetimi Eğitimi, Kişisel Gelişim Eğitimleri, Liderlik Motivasyon Eğitimi, Stratejik Yönetim Eğitimi, Müşteri İlişkileri Ve İletişim Eğitimi, Satış Sonrası Müşteri Memnuniyeti Eğitimi, Kalite Yönetimi, ISO9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi, Uygun Kalite Belgelendirme, ISO 14000 Çevre Yönetim Sistemi, Marka Tescili, Patent Tescili, Kalite Yönetim Sistemleri Nelerdir, Kalite Yönetim Sistemleri Neden Kurulmalı, Kalite Yönetim Sistemleri Ne Zaman Çıktı, Kalite Yönetim Sistemlerini Kimler Kullanmalı, Kalite Yönetim Sistemi Tarihçesi, Kalite Yönetim Sistemi Nasıl Kurulur, Türkiye'de Kalite Yönetim Sistemi, Avrupa'da Kalite Yönetim Sistemi, Japonya'da Kalite Yönetim Sistemi, Amerika'da Kalite Yönetim Sistemi, ISO Kalite Yönetim Sistemi Nedir, ISO Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları, Kalite Belgesi Nasıl Alınır, Kaç Tane Kalite Belgesi Vardır, Kalite Belgesi Ne İşe Yarar, Kalite Belgesinin İç Faydaları, Kalite Belgesinin Dış Faydaları, Kalite Belgesi Ne Kadardır, En Ucuz Kalite Belgesi, Kalite Belgesi Neden Alınmalı, Standart Ve Standardizasyon, Standardizasyonun Tarihi Gelişimi, Neden ISO, ISO'nun Temel Amacı, Standardizasyonun Faydaları, ISO Standart Oluşum Aşamaları, ISO 90001 Belgesi Yeterli Mi, ISO 9001 Belgesi Ne Kadar Sürede Alınır, ISO 9001 Belgesinin Süresi Var Mıdır, Toplam Kalite Yönetimi Nedir, Toplam Kalite Yönetiminin Amacı Nedir, Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri Nelerdir, Toplam Kalite Yönetiminin Temel Unsurları